Vanha virsi

Vanha virsi
Elävän veden virrat. Evankeliumijuhlat Virroilla 2016.

maanantai 12. joulukuuta 2016

Mitä jäi käteen - armo yksin

Raamattukurssimme loppui jo puolitoista viikkoa sitten. Jo kurssilla ollessa kuitenkin huomasin, että aina kotona käydessä sitä luiskahti vanhaan elämäntapaansa, jossa Raamatun lukeminen on satunnaista ja koko hengellinen elämä melkeinpä olematonta. Ja näinhän tässä on kurssin jälkeenkin käynyt. Vaikka teoriassa haluaisi lukea Raamattua, niin käytännössä kaikki muu tuntuu vievän ajan tehokkaasti ja olevan kiinnostavampaa... Minä viheliäinen ihminen, kuten Paavalikin sanoi itsestään.

Aivan mahtavan eväspaketin me saimme kurssilla. Ehkä pitäisi kurssilla jaettuja materiaaleja ruveta vihdoin lukemaan läpi, jos se vaikka virkistäisi kuihtunutta uskoa.

Omassa uskossa ei tosiaan ole kehumista. Ei siellä paremmaksi muuttunut, vaikka otimmekin huviksemme toisistamme kuvia, joissa pään takana näkyi ihan kuin sädekehä. Voin jakaa sen teidänkin iloksenne tänne...

Eihän tässä auta kuin todeta, että sitä hyvää mitä tahdon, minä en tee, ja sitä pahaa mitä en tahdo, sitä minä teen. Ja että ainoa toivo meillä kaikilla on yhä edelleen siinä Jeesuksen ristintyössä. Ei pelastusta voi perustaa mihinkään meidän omiin ansioihimme, niitä kun ei ole eikä tule.

Onneksi Jeesus sanoi vuorisaarnassaan, että autuaita ovat hengellisesti köyhät. Siihen porukkaan on helppo mahtua mukaan kaikkein heikoimman ja huonoimmankin vaeltajan.

P.S. Tänään 17.12.2016 poistin sen sädekehäkuvani tästä, joten turha kaivata sitä enää. Kyllästyin jo itse näkemään sen täällä... Nyt yritän olla taas niin kuin aikuiset ihmiset ainakin, edes vähän aikaa...

2 kommenttia:

  1. Kyllä se niin tuota on... Sitä on niinkuin semmoinen "toisaalle puoltava kulkuväline", aina väärään suuntaan menossa luonnostaan, mutta onneksi on "ohjauspyörässä kiinni" oikeaan vievä.
    Loistavan sädekehän olet kyllä saanutkin:) Hyvää viikkoa sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo oli hyvin sanottu, että aina väärään suuntaan menossa luonnostaan. Juuri sellaisiahan me ihmiset olemme. Hyvää viikkoa sullekin.

      Poista