Vanha virsi

Vanha virsi
Elävän veden virrat. Evankeliumijuhlat Virroilla 2016.

torstai 7. heinäkuuta 2016

Ole minulle syntiselle armollinen

Kuvan alttaritaulussa Jeesus Getsemanessa.
Löysin kerran kirpputorilta Johannes Bäckin kirjan Muukalaisten kotielämä. Siinä on rukouksia erilaisiin tilanteisiin, myös jokaiselle viikonpäivälle aamu- ja iltarukous. Vaikka nyt ei ole ilta eikä perjantai, laitan tähän osan perjantain iltarukouksesta.

Tarvitsen lepoa. Rauhanruhtinas, anna rauha hengelleni ja lepo ruumiilleni. Sano, että olet antanut anteeksi kaikki tämänpäiväiset, suuret syntini. Ne kauhistavat minua, mutta armosi on syntejäni suurempi. Tänä iltana tahdon muistaa, että sinä Getsemanessa olit tuskanhiessä ja että Golgatalla Isäni hylkäsi sinut. Sen tähden minua kurjaa ei hylätty iankaikkiseen kuolemaan. Pieninkin syntini on kuolemansynti. Sinä Herra olet kuolemallasi surmannut kuolemani. Sinä itse olet elämäni. Olen rikas omistaessani sinut ja ansiosi.

Kuitenkin sieluni vapisee, kun huomaan kuinka tyhjä sydämeni on. Se on kylmä, vaikka sen pitäisi palaa rakkaudesta. Olenko pettämässä itseni kuolleella järkiuskolla. Olenko lainkaan vilpitön edessäsi. En sano muuta kuin Herra, sinä tiedät kaikki, sinä tiedät, että olet minulle rakas. Tiedät myös, että tahdon uskoa. En tahdo uskoa vain järjelläni. Tahdon koko sydämestäni uskoa sinuun. Sano, Herrani, että olen autuas, vaikka luottamukseni on näin heikko. Sano, ettei minun tarvitse katsoa itseeni, vaan sinuun, joka olet uskon alkaja ja täyttäjä. Sano vielä, että olet rukoillut edestäni, ettei uskoni raukeaisi tyhjiin.

Herra Jeesus, annan itseni kokonaan sinun käsiisi. Anna minulle, mitä tarvitsen ja ota pois kaikki, mikä vahingoittaa. Anna minun ensi yönäkin levätä suojassasi. Aamen.

2 kommenttia:

  1. Tuo vaikuttaa oikein hyvältä kirjalta. Minäkin löysin eilen kirppikseltä kirjan jossa oli aiheena rukous. Kirjan nimi on Minun rukoukseni ja siinä eri ihmiset kertovat kokemuksiaan rukouksesta. Kirja julkaisija on Kristus yhdistää ry, josta en mielestäni ollut ennen kuullutkaan. Kirja vaikuttaa ihaan mielenkiintoiselta, vaikka olen siitä vasta yhden jutun lukenut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa mielenkiintoiselta se löytämäsi kirja. En minäkään ole koskaan kuullut Kristus yhdistää ry stä.

      Poista