Vanha virsi

Vanha virsi
Elävän veden virrat. Evankeliumijuhlat Virroilla 2016.

tiistai 14. kesäkuuta 2016

Perustus joka kestää

Luin eräästä kirjasta esimerkin siitä, miten me Jeesuksen omina olemme turvallisissa käsissä:

Kaksi kristittyä jutteli keskenään, toinen heistä kysyi - Mikä sinun toivosi perustus on. 
Johon toinen vastasi - Se, että minä pidän kiinni Kristuksesta.
- Mutta entäpä jos perkele lyö poikki tuon kätesi, jolla sinä pidät kiinni Kristuksesta.
- No mikä sinun toivosi perustus sitten on.
- Se, että Kristus pitää kiinni minusta, ja hänen kättään ei perkele milloinkaan voi lyödä poikki.

Samalla se tietysti oli esimerkki myös siitä, että uskomalla omaan uskoomme olemme hataralla pohjalla, mutta uskomalla yksin Kristukseen olemme lujalla pohjalla, joka ei petä.
Johanneksen evankeliumissa on monia ihania jakeita siitä,  miten turvallisissa käsissä me olemme Jumalan lapsina. Laitan tähän muutaman:

Totisesti, totisesti, se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. Joh. 5.

Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois... Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. Joh. 6.

Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä. Joh. 10.

4 kommenttia:

  1. Niin lohdullisia Raamatun kohtia lupauksineen.

    VastaaPoista
  2. Tuo onkin yksi suosikkikohtani, että sitä joka Hänen tykönsä tulee, ei heitetä pois!

    VastaaPoista
  3. Tuo olikin hyvä huomio, että omaan uskoon ei voi luottaa, vaan ainoastaan Jeesukseen! Eipä se usko meidän tekoa ja ansiota olekkaan.

    VastaaPoista
  4. Minusta tuossa kahden kristityn keskustelussa oli niin hyvä tuo ajatus. Luin sen Hanna Raudan vanhasta romaanista Vanhaa ja uutta virttä. Ja nuo Johanneksen evankeliumin kohdat ovat kaikki omia lempikohtiani Raamatussa.

    VastaaPoista