Vanha virsi

Vanha virsi
Elävän veden virrat. Evankeliumijuhlat Virroilla 2016.

maanantai 9. toukokuuta 2016

Heikolle ja väsyneelle

Huomasin, että eräs bloggaaja oli lainannut samaa Juha Vähäsarjan hartauskirjaa, jota itsekin luen, nimittäin Joka päivä lupaus kantaa. Lainaan tähän muutamia viime kuukausien lempikohtiani sieltä. Laitan mukaan päiväyksen, jos joku haluaa lukea kyseisestä kirjasta enemmän.

24.2. Armo on totta erityisesti silloin, kun meidän ruumiimme ja sielumme nääntyy, kun meillä ei ole ketään muuta auttajaa kuin Jeesus Kristus. Hän nostaa sairaan lampaansa vahvoille olkapäilleen. Hän antaa suojan ja turvan ja uskon levon. Heikko saa olla Paimentaan kaikkein lähimpänä.
28.4. Ylistän sinua Jeesus, että minun ei tarvitse enää yrittää parantaa itseäni synnin vaivasta tai sairauksien tuskasta. Kiitos, että saan olla rakas lapsesi, vaikka en parantunutkaan vaivoistani. Armo riittää minulle, siinä on enemmän kuin tarpeeksi... Enää ei tarvitse pelätä. Tiedän, että kerran tulen olemaan täysin terve. Ehjänä ja vaivoista vapaana tulen ylistämään sinua kaikkien pyhien kanssa taivaassa. Siellä kristittyjen sairas saattue pääsee vaivoistaan. Kyyneleet pyyhitään, ja kysymykset saavat vastauksensa.
6.5. ... Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni. Ilm.3... Jeesus sanoo tietävänsä, että voimasi ovat vähäiset. Hän ei muuta odotakaan, koska hän tuntee sinut. Miksi itsekään yrittäisit olla jotakin muuta. Ei sinun tarvitse. Jeesus tietää, että tahdot ottaa hänen sanastaan vaarin, ja tietää, ettet kiellä hänen nimeään. Nämä ovat pääasioita, oma voimasi tai voimattomuutesi sen sijaan sivuseikkoja.
Päätän Jeremian kirjan 31. luvun jakeen 25 sanoihin. Väsynyttä minä juotan, nääntyneen minä ravitsen. Ja vielä Hesekielin 34 luvusta - Minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta.

3 kommenttia:

  1. Juha Vähäsarja osaa kyllä kirjoittaa hyvin. Olen hänen kirjoituksiaan Elämään-lehdestä lukenut. Yhtään hänen kirjaansa minulla ei vielä ole mutta pitäisi varmaan ostaa.

    VastaaPoista
  2. Minä pidän kovasti hänen kirjoistaan! Niissä on niin lohdullista tekstiä. Olen nyt löytänyt niitä kirppiksiltäkin ja tänään löysin ilmaislaatikosta Joka päivä Jumalan kämmenellä -kirjan! Minulla on jo sellainen ennestään, joten minulta saisi kyllä sen. Juuri tänään sanoin isännälle, että enhän minä niitä itse montaa tarvitse, mutta antaisin mieluusti jos joku haluaa.

    VastaaPoista
  3. Minulla on toisena Juha Vähäsarjan kirjana juuri se Joka päivä Jumalan kämmenellä. Kyllä hän tosiaan osaa kirjoittaa hyvin. Usein saa rohkaisua ja lohdutusta hänen kirjoituksistaan.

    VastaaPoista