Vanha virsi

Vanha virsi
Elävän veden virrat. Evankeliumijuhlat Virroilla 2016.

keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Kevennykseksi muistoja lapsen uskosta

Ettei menisi liian vakavaksi ja pelkäksi saarnaamiseksi tämä bloginpito, niin laitanpa tänään vähän kevennystä. Eilen kaivelin vanhaa pahvilaatikkoa, johon en ollut vuosiin kajonnut ja joka sisältää päiväkirjojani lapsuudesta ja nuoruudesta. Sieltä löytyikin kaikenlaisia aarteita ja unohtuneita asioita, hauskimpana vihko, johon olin piirrellyt 5-vuotiaana.

Ja koska olin uskovan kodin lapsi, oma lapsenuskoni näkyi myös joissain piirustuksissa. Hauskimpana niistä tämä, johon olen kirjoittanut kuvatekstin Enkeli hyppää vuorelta. Niin muuten, opin lukemaan ja kirjoittamaan 5-vuotiaana, joten siksi olin jo osannut noita kuvatekstejä tehdä.
Enkeleistähän lapsille paljon puhutaan. Epäselväksi vain jää, miksi enkelin piti hypätä vuorelta. Viereisellä sivulla sitten taas ollaan Golgatalla, joten siitäkin asiasta oli minulle näköjään opetettu.
Ja koska enkelit ovat lapselle todellisia, niin vielä yksi piirustus, jonka sekava kuvateksti nimineen ja muineen tahtoo sanoa Enkeli varjelee lapsia.
Piirustuksen alapuolella olikin vielä siististi isäni käsialalla se sama asia - enkeli varjelee lapsia.

Joskus on hyvä muistaa ihan perusasioita, joten tässäpä 5-vuotiaan pikkutytön opetuksia meille tänään. Jeesus kuoli Golgatalla meidän puolestamme ja enkeli varjelee lapsia, mutta kyllä meitä aikuisiakin.

ILOA päivääsi.

5 kommenttia:

  1. Lapsuuden jutut on hauskoja ja monesti niin osuvia oivalluksia =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Harmi että kerran hävitysvimmassani heitin roskiin paljon lapsuuden hengentuotteita... Älkää hyvät ihmiset koskaan tehkö niin.

      Poista
  2. Ihanaa, että on tallella tuollaisia muistoja.

    VastaaPoista
  3. Onpa mielenkiintoista lukemista täällä blogissasi, siksi liityin tänne ja siksikin koska itsekkin olen uskossa, tulin 16 vuotiaana uskoon ev.lut. nuortenillassa aikoinaan, sen jälkeen elämästäni voisi kirjoittaa vaikka kirjan, kun nyt olen päässyt jo 62 vuoden ikään.Olen etsinyt uusia uskovia ystäviä elämääni täältä blogeista, joiden kanssa voi jakaa ajatuksia ja rakentua,Toivotan tervetulleeksi minunkin blogiin lukijaksi, niin pääsen sitä kautta myös sinun blogiisi lukemaan kirjoituksia.Täällä Turussa on katulähetys ja paljon muitakin yhteisöjä, mutta kansanraamattu seuraa ei taida olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa lukijaksi Pike, kiva tavata sinut täällä. Täytyypä kurkata sinunkin blogiasi. Juuri Turussa itse asiassa olin mukana Kansan Raamattuseuran toiminnassa.

      Poista